Bijbelstudie boekjes

Wat doe ik hier?

Je kent die momenten wel, waarop je wat dieper nadenkt over hoe dit wereldje in elkaar zit. Waar gaat het allemaal naartoe en wat is jouw plaats daarin? Over dit soort vragen denk je meestal pas na als er bepaalde dingen in je leven gebeuren, zoals een vriend of vriendin die aan een slopende ziekte lijdt of een ernstig ongeluk heeft gehad. Zo zijn er veel meer problemen te noemen, waardoor je het even (of helemaal) niet meer ziet zitten. Maar ook als het allemaal wel goed met je gaat, is het niet verkerd toch eens na te denken over de belangrijke vragen van het leven.Natuurlijk kan in een dun boekje als dit nooit alles aan de orde komen. Omdat elk mens anders is, is er ook niet echt een standaardoplossing. Maar de grote lijnen van het leven zijn wel bekend. Het gaat er vooral om dat je zelf je antwoorden zoekt en ontdekt wie je bent ten opzichte van God. Daarbij wil dit boekje je helpen om zo vanuit de Bijbel een antwoord te vinden op de vraag 'Wat doe ik hier?!'.

Leven na de dood

Zekerheid van behoud en eeuwig leven is een geloofsgoed dat volgens de Bijbel de gelovige toekomt als één van de zegeningen van de Heere. Toch blijkt dat er bij vele gelovigen eerder sprake is van onzekerheid van behoud. Verschillende oorzaken spelen daarbij een rol. Zo leeft wel de gedachte- meestal gebaseerd op een aantal bijbelteksten- dat je er niet zeker van kunt zijn. Bij anderen is twijfel- eveneens 'gevoed' door een bepaald zicht op uitspraken in Gods Woord- een belangrijke oorzaak van het missen van de zekerheid van behouden zijn.Toch leert de Bijbel dat je als gelovige wél zeker kunt zijn van je toekomst. Die zekerheid ligt niet in eigen verdiensten of in onze al dan niet aanwezige bijbelkennis, maar in de Persoon van de levende Heere Jezus Christus, de Hoop der heerlijkheid.